kapitán: Igor Pokorný
odborný konzultant: PhDr. Vít Novotný
členové*ky skupiny: Františka Ekrtová, Viktor S. Komárek, Elijáš Miffek, Anna Prouzová, Alžběta Konopásková, Ida Kratochvílová, Matilda Vyhnálková
Naše skupina se věnovala kampanologickému a organologickému průzkumu. Zabývala se tedy dokumentací historie a současného stavu zvonů a varhan. U zvonů jsme porovnávali dostupnou kampaologickou dokumentaci se současným stavem na zvonicích. Pořizovali jsme sádrové odlitky reliéfů, faksimile nápisů, nahrávky zvuku zvonů a fotodokumentaci. Zkoumali jsme historii zvonů pomocí farních kronik. Zaměřili jsme se hlavně na období světových válek, protože v této době probíhaly válečné rekvizice, které zásadně ovlivnily budoucí stav zvonů. Také jsme konzultovali historii a stav zvonů s místními odborníky. U varhan jsme se po konzultaci s arcidiecézním organologem soustředili na fotodokumentaci současného stavu a základní diagnostiku funkčnosti varhan. Jako doprovodný výstup jsme pořídili nahrávku barokní skladby Canon in D od J. Pachelbela v obsazení pro varhany, zvony a tři melodické nástroje. Náš poslední výstup spočívá v tom, že jsme se rozhodli přivést k životu padesát let staré varhany, které si už nejspíš nikdy nezahrají. Píšťaly z rozebraných varhan v Tismicích jsme jednotlivě nahráli a pomocí tzv. sampleru z nich vytvořili virtuální nástroj ovladatelný počítačem.
The group was engaged in campanological and organological research. That means it dealt with the documentation of the history and current state of bells and organs. As for the bells, the official campanological documentation was compared with the current state of the bells. The group made plaster casts of reliefs and facsimiles of inscriptions on the bells; recorded the sound of the bells and photographed them. The history of the bells was also studied using parish chronicles. Special attention was paid to the world war period, because at that time war requisitions were taking place, which affected the future condition of the bells. Also the history and condition of the bells were consulted with local experts. As far as the organ is concerned, after consultation with the archdiocesan organologist, we focused on photo documentation of the current state and basic diagnostics of organ functionality. As an accompanying output, we recorded a baroque composition Canon in D by J. Pachelbel, set for organ, bells and three melodic instruments. Our last output is that we have decided to bring to life a fifty-year-old organ that will probably never play again. We recorded the pipes from the disassembled organ in Tismice individually and created a virtual instrument controllable from a computer using a sampler.